Benvenuto Visitatore ( Log In | Registrati )

Reply to this topicStart new topic
> Bambi (Live Action), Walt Disney Pictures
Daydreamer
messaggio 14/8/2019, 0:53
Messaggio #1

Gold Member

Gruppo: Utente
Da: Brescia

Da Inside the magic

Disney’s Bambi to get live-action remake

As Disney continues to see great success by reimagining some of its classic and beloved movies through live-action remakes, it seems another one has been added to the list: “Bambi.”

It goes without saying that Disney has seen a remarkable amount of success with its remakes of some of its early animated films. This year, Disney’s “The Lion King” and “Aladdin” live-action remakes grossed over $1 billion at the box-office each. Logically, it would only make sense to revisit this animated adventure film following the young fawn.
According to a new report by We Got This Covered, it’s been revealed that the remake is to be made in a style similar to “The Lion King,” meaning all the animals will be created through CGI and animation. As far as following the story of the original film, it is unknown.

It’s been shared that the film is still in the early stages of development and not much else is expected to be known about the possible remake for some time. Of course, at this time Disney has not confirmed the news.
For those not familiar with the original film, it was released by Disney in 1942 and followed Bambi, a young deer who joins his new forest friends of Thumper, Flower and Faline. As a boy, Bambi learns from his mother and father of the dangers in the open meadows where hunters can spot the animals. As he grows up, he learns that there is tragedy as well as beauty and joy in the forest world while he journeys his trek to adulthood and to be The Great Prince of the Forest.
Upon its release in 1942, the film received three Academy Award nominations, including Best Sound (Sam Slyfield), Best Song (for “Love Is a Song” sung by Donald Novis) and Original Music Score.

Messaggio modificato da Daydreamer il 14/8/2019, 0:59

User's Signature

Go to the top of the page

+Quote Post
Arancina22
messaggio 14/8/2019, 13:41
Messaggio #2

Gold Member

Da: casa mia

Evvaiii, un nuovo, emozionantissimo film traboccante di uncanny valley, con tanto di musetto impassibile di Bambi quando l'uomo sparerà a sua madre!!! post-6-1111436666.gif

User's Signature

Your special fascination'll
prove to be inspirational!
We think you're just sensational,
Mame!

+Quote Post
Hiroe
messaggio 30/8/2019, 13:47
Messaggio #3

Gold Member

Da: Pisa

Bambi è uno dei film a cui sono più affezionata, fu la prima cassetta Disney che ho avuto! Spero lo trattino bene. Credo che se diranno di farlo live action sarà logico che ripropongano la formula Jungle Book - Lion King, dato che ha reso così bene per le loro casse. Spererei in più espressività nei personaggi ma non credo andranno oltre il lavoro fatto sul re leone. Invece per attualizzarlo credo saranno fatte ingenti modifiche alla trama, mantenendo però (spero) come punti cardine gli avvenimenti centrali del Classico, cioè la nascita con la presentazione agli animali del bosco, la prima volta nella prateria, la sequenza degli uccellini, la tempesta, l'inverno, la morte della madre, poi la primavera, i primi amori, il combattimento, l'idillio amoroso, poi l'incendio.

User's Signature

+Quote Post

Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 utenti stanno leggendo questa discussione (1 visitatori e 0 utenti anonimi)
0 utenti:

RSS Versione Lo-Fi Oggi è il: 18/9/2019, 7:33